servicii

Un prim pas spre sine poate fi psihologia clinică, care aduce informații pertinente atât pentru auto-cunoaștere, cât și pentru un viitor demers terapeutic, sau pentru o colaborare interdisciplinară cu domeniul medical, dacă este cazul. Psihologia clinică creionează un fel de „plan al casei”, suprinzând felul în care este construită persoana. Astfel, sunt identificate și analizate: 

  • fundația pe care s-a construit aceasta (ex.: experiențe timpurii și marcante, și urmările acestora în dezvoltare),
  • elementele de structură (ex.: personalitate, caracter, nivel de inteligență, etc.), 
  • elementele de protecție (ex.: resurse interioare și exterioare, mecanisme de coping),
  • elementele de vulnerabilitate (ex.: factori de risc sau contextuali, vulnerabilități interne), 
  • elemente de risc (ex.: experiențe traumatizante, sau acut stresante) 
  • elemente mai vizibile (ex.: probleme comportamentale, tulburări de dispoziție/alimentație/stres, somatizări, dificultăți relaționale, etc).

evaluare clinică


Constă într-o analiză complexă a stării psihice, emoționale și comportamentale a persoanei. Pentru aceasta se ia în calcul și contextul său de viață, pe diverse planuri: cel al sănătății fizice, cel social, profesional, financiar, relațional, etc., pentru a vedea cum influențează toate acestea problematica prezentă.

Are loc o discuție amănunțită despre dificultățile persoanei și despre isoricul său de viață. Sunt utilizate instrumente psihometrice (teste și chestionare standardizate, instrumente proiective) și se poate elibera un raport de evaluare. Se discută rezultatele și direcțiile de acțiune.

  • Suspectarea unor tulburări psihologice (anxietate, depresie, tulburări de personalitate, ADHD, etc.);
  • Dificultăți de adaptare, stres intens, probleme de relaționare;
  • Evaluare pentru comisia de expertiză medicală, pensie de invaliditate sau obținerea unor beneficii sociale;
  • Înainte de începerea unui proces de psihoterapie sau tratament psihiatric.

Scopul evaluării psihologice este de a identifica eventuale tulburări psihologice, dificultăți emoționale sau probleme de adaptare și de a ghida persoana către resursele potrivite. 

consiliere primară


Sprijin inițial acordat persoanelor care se confruntă cu dificultăți emoționale, cognitive, comportamentale, sau relaționale. Orientarea este spre clarificarea problemelor, identificarea resurselor personale și stabilirea unor direcții de acțiune pentru gestionarea situației.

  • Evaluarea inițială a situației – Au loc discuții pentru a înțelege natura dificultății și impactul asupra vieții persoanei.

  • Clarificarea problemei – Persoana este ajutată să exprime și să definească mai clar provocările cu care se confruntă.

  • Identificarea resurselor personale – Sunt explorate punctele forte, strategiile utilizate anterior și posibile soluții adaptative.

  • Oferirea de recomandări – Pot fi sugerate tehnici de gestionare a stresului, îmbunătățirea comunicării sau alte metode personalizate.

  • Îndrumare spre alte servicii – Dacă este necesar, persoana poate fi direcționată către psihoterapie, evaluare psihiatrică sau alte forme de intervenție specializată.

  • În situații de stres intens, anxietate sau tristețe persistentă
  • În fața unor dificultăți în luarea deciziilor importante
  • În gestionarea problemelor de relaționare (familie, cuplu, muncă)
  • În cazul unor schimbări majore în viață (pierdere, divorț, relocare)
  • Când este nevoie de orientare către servicii specializate

Consilierea primară nu este psihoterapie, dar poate reprezenta un prim pas în procesul de sprijin psihologic, oferind claritate și direcție pentru soluționarea problemelor.

psiho-educație


Are scopul de a informa și educa persoanele cu privire la sănătatea lor psihologică, eventuale tulburări psihice, strategii de coping folosite și modalitățile de îmbunătățire a stării emoționale. Poate ajuta persoana în a-și înțeleage mai bine dificultățile cu care se confruntă și în a-și dezvolta abilități pentru a le gestiona eficient.

  • Furnizarea de informații – Explicarea într-un mod clar și accesibil a aspectelor legate de sănătatea mintală (ex. anxietate, depresie, stres, tulburări emoționale).

  • Creșterea conștientizării – Ajutor pentru înțeleagerea cauzelor problemelor psihologice și impactul acestora asupra vieții.

  • Învățarea unor strategii de coping – Se oferă tehnici și metode pentru gestionarea emoțiilor, stresului și dificultăților psihologice.

  • Implicarea familiei și a apropiaților – În anumite cazuri, psiho-educația se adresează și membrilor familiei pentru a-i ajuta să înțeleagă și să sprijine persoana care are nevoie de sprijin.

  • Îmbunătățirea autonomiei psihologice – Scopul este ca persoana să devină mai conștientă și capabilă să-și gestioneze starea emoțională pe termen lung.
  • Când o persoană a fost diagnosticată cu o tulburare psihologică și are nevoie de informații despre aceasta.
  • În situații de stres cronic, anxietate sau depresie, pentru a învăța strategii de gestionare.
  • În cazul părinților care vor să înțeleagă mai bine problemele emoționale ale copiilor lor.
  • Pentru persoanele care trec prin schimbări majore și au nevoie de sprijin pentru adaptare.

Psiho-educația este esențială pentru prevenirea și gestionarea dificultăților psihologice, contribuind la o mai bună calitate a vieții și la dezvoltarea unor mecanisme eficiente de adaptare.

domeniile mele de specializare

  • Depresie, anxietate, panică
  • Stres acut, Sindrom de burnout
  • Traumă, PTSD
  • Tulburări de personalitate
  • Stimă de sine scăzută
  • Perfecționism, procrastinare, sindromul impostorului
  • Blocaje creative, teama de eșec, teama de succes
  • Singurătate, izolare
  • Doliu
  • Criză de identitate, lipsa sensului, perioade de tranziție

costuri

Costul unei ședințe este de 200 RON. Durata unei ședințe este de 50 de minute. 

Evaluarea psihologică se desfășoară pe minimum trei ședințe. 

Recomand o discuție în prealabil în cazul în care evaluarea psihologică este necesară unor terțe părți, pentru a confirma că intră în competențele mele și că dispun de baterii de testare adecvate situației în cauză

„Nu sunt ce mi s-a întâmplat, sunt ceea ce aleg să devin”

Carl Gustav Jung